ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
A honlapon regisztráló, megrendelést leadó személyek (továbbiakban Felhasználók, Vevők) a vásárláskor tett kifejezett nyilatkozatukkal elismerik, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elolvasták és értelmezték, valamint magukra nézve azt kötelező érvényűnek fogadják el.
A szolgáltató adatai
Név: Kormos Róbert egyéni vállalkozó
Székhely: 4971 Rozsály, Kossuth u. 156.
Nyilvántartási szám: 50056776
Adószám: 67322101-2-35
Elektronikus levelezési cím: info[kukac]lurkokonyvek.hu
Panaszügyintézés helye: 4971 Rozsály Kossuth u. 156.
A tárhely-szolgáltató neve: Tárhely.Eu SZolgáltató Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: support[kukac]tarhely.eu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.tarhely.eu
A megrendelés menete
A megrendelések leadására a lurkokonyvek.hu internetes oldalon van lehetőség, valamint e-mailben és levélben is fogadhat a Szolgáltató rendeléseket. A Szolgáltató a megrendeléssel kapcsolatos tájékoztatót elektronikus úton juttatja el a Vevő részére.
A megrendelés leadása regisztrációval és regisztráció nélkül is megvalósulhat.
A webáruházban szereplő termékek mellett feltüntetett árak forintban értendők és tartalmazzák a törvényben előírt áfát.
A termék(ek) kosárba helyezését követően átvételi és fizetési módot választhat a Felhasználó.
A termékek kiszállítása – a szállításssal kapcsolatos tájékoztatóban foglaltak szerint- külön díj ellenében történik, melyet a termék ára nem tartalmaz, de a vásárlás során a Felhasználó pontos tájékoztatást kap ennek mértékéről.
Ha a Felhasználó szeretné leadni megrendelését, akkor azt a Pénztár oldalon vagy a dinamikus kosár felületén lévő „Pénztárhoz” gombbal valósíthatja meg.
Ezt követően érhető el az az adatlap, melyen keresztül a Felhasználó megadja adatait, illetve minden olyan információt, amely a megrendelés véglegesítéséhez szükség.
Az adatlapon kötelező feltüntetni az alábbiakat: név, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím (amennyiben az eltér a számlázási címtől). Ugyanitt szükséges kiválasztani a kívánt szállítási és fizetési módot. A rendelés leadásának feltétele a megrendelési adatok hiánytalan kitöltése, valamint az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) megismerése és azok elfogadása, melyet az ÁSZF hivatkozásra való kattintással tehet meg.
A Felhasználó a megrendelésről és a fizetendő végösszegről e-mailben értesítést, visszaigazolást kap, ezzel létrejön a felek között az adásvételi szerződés.
A Felhasználó felelős azért, hogy az általa megadott adatok valódiak és helyesen lettek megadva. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása (mint szerződési nyilatkozat) fizetési kötelezettséget von maga után.
A megrendelések feldolgozása és teljesítés
A megrendelések feldolgozása munkanapokon (H-P) 9:00-tól 16:00-ig történik. Amennyiben a megrendelés leadására ezt követően, vagy munkaszüneti napokon kerülne sor, úgy annak feldolgozása az azt követő munkanapon történik. A Szolgáltató a leadott megrendelésekről (az előzőekben megadott időkeretet figyelembe véve) legkésőbb 48 órán belül visszajelzést küld, a felek közötti szerződés ezen nyilatkozat közlése által jön létre. Ha ezen időn belül nem érkezne meg a visszajelzés, úgy a Felhasználó a Szolgáltató elérhetőségein érdeklődhet ennek okáról.
Az Szolgáltató a raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számított 1 – 5 munkanapon beül vállalja a teljesítést. A beszállítói készleten lévő termékek szállítási ideje az e-mailes értesítéstől számított 5-10 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron vagy nem elérhető, a Szolgáltató a megrendelésben megadott e-mail címre további tájékoztatást küld. Banki átutalásnál, illetve bankkártyás fizetés esetén a bankszámlánkra megérkezett összeg idejétől értendő a szállítási határidő.
Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről, valamint a teljesítés várható idejéről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni. Amennyiben a teljesítésre nincs lehetőség, úgy a Szolgáltató a megrendelés összegét visszatéríti a Vevőnek.
Amennyiben a már visszaigazolt megrendeléseket a Szolgáltató maga is külső személytől, cégtől rendeli és ezen rendelés során válik számára ismertté, hogy az általa hirdetett termék rendelési feltételei időközben olyan mértékben megváltoztak, hogy a visszaigazolt megrendelés teljesítése csak számára aránytalan többletköltséggel lenne teljesíthető, úgy jogosult ennek írásbeli jelzésével a megrendelés részbeni, vagy egészben történő visszautasítására. Részben történő teljesítésre kizárólag a Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Fizetés és Szállítás
A Felhasználó az alábbi fizetési opciók közül választhat:
– Bankkártyás fizetés: amennyiben ezt a fizetési lehetőséget választja a Vevő, úgy a „Megrendelés elküldése” gomb helyett megjelenik a „Tovább a fizetéshez” lehetőség, mely az adatok hiánytalan kitöltése esetében egy új oldalra irányít. Ezt követően feltüntetésre kerül a megrendelés száma, dátuma, végösszege, illetve a fizetés módja. Itt a „Fizetés” gombra kattintva megjelenik felugró ablak formájában a Stripe bankkártyás fizetési felülete. A kártyaadatok (a Kártyabirtokos neve, kártyaszáma, a kártya lejárati dátuma, a CVC-ellenőrző kód) megadása után a Fizetés gombra kattintva létrejön a vásárlás és lezárul a rendelés.
– Közvetlen banki átutalás: utaláskor ne felejtse el a közlemény rovatban feltüntetni a megrendelés azonosító számát!
– Utánvétes fizetés: a futárnak készpénzben fizeti ki a rendelt csomag ellenértékét a Vevő.
A kiszállítás díja az alábbiak szerint alakul:
Rendelési érték | Futárszolgálat díja | Utánvétes fizetés díja |
0 – 12000Ft | 1890Ft | +350Ft |
12000Ft felett | 1390Ft | +350Ft |
A sikertelen kiszállítás költségei – amennyiben a kiszállítás a Felhasználónak felróható okból hiúsult meg – a Felhasználót terhelik. Két kiszállítási kísérletet követően kézbesítésre kizárólag az áru ellenértékének és a sikertelen kiszállítás költségeinek előre történő átutalása esetén kerülhet sor. Amennyiben az újbóli kiszállításra a fenti rendelkezés miatt nem kerül sor, a Szolgáltató a megrendelést érvénytelennek nyilvánítja és törli.A megrendelt termékek kiszállítása a Szolgáltatóval szerződött futárszolgálattal/futárszolgálatokkal valósul meg a Felhasználó által megadott címre. A megrendelt áru értékbiztosítása a szállító cég feltételei szerint történik, az értékbiztosítás tekintetében a Szolgáltató a szállítóval azonos felelősséget vállal. A küldemény sértetlenségét érintő reklamációt a Szolgáltató csak abban az esetben tudja elfogadni, ha kézbesítéskor a csomag átvételét annak sérülése miatt a Felhasználó megtagadta, és erről a kézbesítővel jegyzőkönyvet vetetett fel.
Amennyiben a Felhasználó a személyes átvételi opciót választotta, úgy a csomagot lehetősége van személyesen átvenni az ügyfélszolgálattal előre egyeztetett időpontban és helyszínen.
Pontgyűjtő rendszer
Törzsvásárlói rendszerünkben minden elköltött 1000Ft után 1 pontot írunk jóvá, melyekért kuponokkal jutalmazzuk vásárlóink hűségét. A pontok a vásárlók által a csomagban kapott pontgyűjtő lapon, a szolgáltató által pedig elektronikus úton kerülnek rögzítésre.
10 pont után 5%-os kedvezménykupont kapnak a vevők, 20 Lurkó pont összegyűjtését követően pedig egy 10%-os kedvezménykuponnal jutalmazzuk a hűséget, melyet a vásárló a pénztár oldalon tud érvényesíteni.
Amit a kedvezményről tudni kell:
– a vásárlás végösszegére vonatkozik,
– más kedvezménnyel összevonható,
– bármilyen értékű vásárlás során felhasználható,
– meghatározott ideig érvényes.
Elállási jog
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
A Szolgáltató ezen költséget nem vállalja, ezért a fogyasztó tudomásul veszi, hogy a termék visszaküldésének díját neki kell megfizetni, más költség azonban nem terheli, kivéve, ha a termékben nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár keletkezett, melynek megtérítésére a Szolgáltató igényt tart.
Visszaküldés esetén az árut a következő címre kell eljuttatni:
4971 Rozsály, Kossuth u. 156.
A Szolgáltató a termék visszaérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, melynek során a Szolgáltató a visszatérítendő összeget banki átutalással teljesíti, e visszatérítési mód alkalmazásával a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
Amennyiben a Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban.
A Felhasználó köteles a részére küldött terméket haladéktalanul megvizsgálni és esetleges kifogását mihamarabb jelezni a Szolgáltató felé.
Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet, melynek keretében kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A kellékszavatossági jogait a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl már nem érvényesítheti.
Ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta, úgy a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, illetve abban az esetben, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a terméknek a gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, mely határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha a következő okok közül akár egyet is bizonyítani tud:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.